دانشمندان در مرکز تحقیقات هسته‌ای سرن در شهر ژنو می‌گویند که پس از سنجش سرعت ذرات بنیادی پی برده‌اند که این ذرات سرعتی بیشتر از نور دارند، نتیجه‌ای که با یکی از قوانین اساسی فیزیک مغایرت دارد....... 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

شرکت اچ پی طی ماه های اخیر با بحران های زیادی دست و پنجه نرم کرده است از کشتن سیستم عامل وب او اس گرفته تا سقوط سهام و کاهش فروش کامپیوتر هایش. در چنین مواقعی از شرکت های بزرگ چه انتظاری دارید؟ یک مدیرعامل جدید. به همین خاطر خانم «مگ ویتمن» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شده است. خانم ویتمن مدیرعامل سابق eBay به حساب می آید و یک بار هم کاندید فرمانداری کالیفورنیا بوده است.





خانم ویتمن در بیانه ای گفته که از اینکه قرار است شرکت اچ پی را رهبری کند هیجان زده است، به آن افتخار می کند و معتقد است که این شرکت برای دنیای فناوری اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که هنوز یک سال از دوران مدیریت مدیرعامل قبلی این شرکت نگذشته است.

البته به نظر میرسد که تغییر مدیرعامل، حداقل در آینده نزدیک قرار نیست تغییرات عمده ای در این شرکت به وجود بیاورد. مدیرعامل جدید نیز اعلام کرده که استراتژی فعلی اچ پی درست است و مشکل، در نحوه اجرای استراتژی است. جدا شدن بخش کامپیوترهای شخصی نیز همچنان در برنامه قرار دارد و این شرکت مشغول بررسی اش است.

باید ببینیم در چند ماه آینده مدیرعامل جدید بزرگ ترین سازنده کامپیوترهای شخصی در جهان قادر است این شرکت را از بحران هایش خارج کند؟ یا اوضاع برای اچ پی بدتر خواهد شد. 




تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آیا فکر می‌کنید بلند بودن قد دغدغه چند درصد از جوانان است؟ شما هم معتقدید بلند بودن قد رویای گروهی از جوانان ایرانی است؟ یا شاید اصلاً شما هم از آن دسته هستید که غرق در رویای بلند شدن قدتان هزاران روش درمانی را در پیش گرفته و تمام راه‌های ممکن را امتحان کرده‌اید؟


 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

در روز سه‌شنبه هفته گذشته، حمله سایبری گسترده‌ای به سیستم‌های رایانه‌ای شبكه‌های «العالم»، «الكوثر» و «سحر» صورت گرفت... 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

مطمئنا برای معرفی نسل بعدی آیفون انتظارات زیادی کشیده شد. افرادی که هر روز اینترنت را به دنبالش زیر و رو می کردند، حالا می توانند نفس راحتی بکشند. در حالی که هیچ اعلام رسمی ای از طرف اپل صورت نگرفته اما جان پچکاوزکی از وبسایت All Things D می گوید آیفون 5 چهارم اکتبر معرفی خواهد شد..... 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

30 شهريور 1390 - فردی که با هک و دسترسی غیرمجاز به یکی از سامانه های مخابراتی اقدام به ارسال انبوه پیامک کرده بود توسط ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی هک و دسترسی غیرمجاز فرد یا افرادی به سامانه یکی از شرکت های فنی مهندسی مجری ارسال انبوه پیامک و ارسال تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی از طریق این سامانه به تلفن همراه شهروندان و دادخواهی مسئولان این شرکت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران و متخصصان این پلیس قرار گرفت. سرهنگ ستار خسروی افزود: با جمع آوری و مستندسازی ادله الکترونیک جرم، سامانه اینترنتی مربوطه به صورت فنی و پلیسی بازنگری و مشخص شد متهم در اولین اقدام چندین هزار پیامک تبلیغاتی به مشترکین همراه اول سطح شهر ارسال کرده است. خسروی اضافه کرد: در نهایت پس از بررسی مدارک و مستندات الکترونیکی جمع آوری شده و اقدامات فنی صورت گرفته متهم که «حسین-ف» 29 ساله نام دارد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه دستگیر شد. رئیس پلیس فتا استان اصفهان در ادامه گفت: متهم در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اقرار کرد. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

رایان متیو اسمیث، عکاس و دبیر عکس جدیدترین کتاب آشپزی مدرن جهان با استفاده از دوربین پرسرعت 6200 فریم بر ثانیه، از برخورد گلوله اسلحه تک‌تیراندازی 308 به ردیفی از شش تخم‌مرغ عکس گرفته است!
آفتاب:‌ رایان متیو اسمیث، عکاس و دبیر عکس جدیدترین کتاب آشپزی مدرن جهان با استفاده از دوربین پرسرعت 6200 فریم بر ثانیه، از برخورد گلوله اسلحه تک‌تیراندازی 308 به ردیفی از شش تخم‌مرغ عکس گرفته است!

کتاب جدید حاصل 30 سال تلاش ناتان مایهرولد، فارغ‌التحصیل فیزیک کوانتومی، از شاگردان برجسته استیفن هاوکینگ و مدیر بخش فناوری مایکروسافت است و روش‌های جدید آشپزی را با توضیحات علمی ارایه داده است. این کتاب با نام Modernist Cuisine در شش جلد، 2468 صفحه و با قیمت 395 پوند به بازار عرضه شده است. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آی تی ایران - طی مراسمی در هتل اسپیناس نوکیا از آخرین دستاوردهای خود در راستای بومی سازی اکوسیستم موبایل در ایران پرده برداری کرد.

در این مراسم جمعی از اصحاب رسانه، بلاگرهای حوزه موبایل، برنامه نویسان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف حضور به هم رساندند و با جدیدترین دستاوردهای بومی شده نوکیا آشنا شدند.

این همایش با سخنرانی فروهر فروتن، مدیرکل نوکیا در ایران، با موضوع اکوسیستم موبایل در ایران آغاز شد. وی درمورد نقش فعالانه این شرکت در ارتقای اکوسیستم موبایل سخن به میان آورد.

فروتن ارتباط هر چه نزدیکتر با مشتریان و فروشندگان را از اهداف اصلی این شرکت دانست و ایجاد بسترهای آنلاین و پلتفرم بومی را به عنوان راهی برای رسیدن به این هدف عنوان کرد. فروهر فروتن اعلام کرد نوکیا در ایران تصمیم دارد با همکاری اپراتورها، مراکز علمی و دانشگاهی و کسب و کارهای دیگر در چهارچوب مقررات کشوری، برنامهنویسان را هرچه بیشتر به پلت فرم برنامه نویسی نوکیا (Qt) جذب کرده و درعین حال، امکان دسترسی کاربران به برنامه های فارسی را هرچه بیشتر میسر کند.

در بخش بعدی این همایش، دکتر باقری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف در مورد جشنواره نوآوریهای تلفن همراه ایران و نقش نوکیا در آن گفت: "از اهداف این کنفرانس شناسایی تیمهای جوان و شرکتها برای ارائه خدمات بر روی موبایل، استخراج ایدههای نو یا بومی شده برای اجرایی کردن، ایجاد پیوند بین ارائهدهندگان خدمات تلفن همراه و صاحبان فکر برای زمینه سازی رشد تیمهای جوان و ارتقای سطح خدمات و آشنایی سیاستگزاران و صاحبنظران کشور و همچنین مردم با فناوریهای تلفن همراه است که با همکاری نوکیا به عنوان حامی ویژه برای دومین سال سعی در تحقق آن داریم."

پس از آن مدیربازایابی نوکیا، وحید کاظمی نجفآبادی، نیز بسترهای آنلاین نوکیا در ایران را معرفی کرد. این بسترها، سایت فارسی نوکیا و صفحه دانلود نرمافزار هستند. وحید کاظمی سایت فارسی نوکیا را یکی از پربازدیدترین سایتها در خاورمیانه و تلاشی برای بومی سازی در راستای کمپینهای نوکیا در منطقه اعلام کرد و افزود نوکیا درحال برنامهریزی برای پشتیبانی از احتیاجات کاربران ایرانی و ابتکارات بومی مانند مسیریابی است. صفحه دانلود نرم‎افزار نیز یک پورتال نرمافزاری جدید به عنوان بخشی از بستر بومی و ایجاد همکاری بیشتر با برنامه نویسان موبایل اعم از شرکتها و افراد است.

علاوه بر این، نوکیا تصمیم دارد در ایران مسابقهای برای برنامهنویسان ایجاد کند و برای برنامهنویسانی که بهترین برنامههای بومی را برای پلتفرم نوکیا میسازند جوایزی ارزنده درنظر میگیرد. بهترین برنامهها پس از تایید کارشناسان نوکیا این شانس را دارند که در سایتهای نوکیا مورد دسترسی همگان و دانلود قرار گیرند.

و در آخر حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران خبرنامه نوکیا را اولین پل ارتباطی و خبررسانی رسمی نوکیا در ایران برای ارتباط نزدیک با مشتریان و فروشندگان نامید. وی از "وبلاگ گفتگو"، goftogoo.nokia.ir اولین بلاگ رسمی نوکیا پردهبرداری کرد و آن را پلی برای ارتباط و تعامل بیشتر مشتریان با نوکیا خواند. وی افزود کاربران علاوه بر دسترسی به اخبار رسمی نوکیا به زبان فارسی، میتوانند نظرات و ایدههای خود را ارائه دهند و با نوکیا در ارتباط نزدیک باشند.
این مراسم با سوال و جواب میهمانان به پایان رسید.  




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: ورود موج جدید ذرات خورشید به نواحی شمالی نمایشی دیدنی از شفق‌های قطبی را در آسمان ماه سپتامبر به معرض دید گذاشته‌اند.

شفق‌های آسمانی زمانی به‌وجود می‌آیند که این ذرات باردار در مسیر میدان مغناطیسی زمین جاری شده و پس از برخورد با اتمسفر زمین و تحریک مولکول‌های هوا در بخش‌های قطبی، انرژی اضافی را به صورت نور آزاد کنند.

در پی تازه‌ترین فوران‌های خورشیدی، آسمان سرزمین‌های شمالی در ماه سپتامبر شاهد چشم‌اندازی جدید از این نمایش طبیعی نور بودند.

در این راستا، مجله نشنال جغرافی در گزارشی تصویری گوشه‌ای از این نورپردازی شگفت‌انگیز را به نمایش گذاشته است. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

محققان در پژوهش‌های اخیر خود دریافته‌اند که کلاغ‌ها از توانایی مشابه انسان و میمون برای تکمیل وظایف تبادلی خود برخوردارند.

محققان دانشگاه استراسبورگ در پژوهش خود، 12 پرنده را برای تبادل نشانه‌ها با غذا تربیت کرده و دریافتند که آنها از قابلیت صبر کردن پیش از تصمیم‌گیری برخوردارند.

آنها در آزمایش‌های خود به هر پرنده یک تکه غذا دادند. سپس دست غذا دهنده خود را بسته نگه داشته و جایزه را با دست دیگر به پرندگان نشان دادند. پس از یک دوره انتظار و گشوده شدن دستان محققان، در صورتی که پرندگان تکه غذای اولیه را بازمی‌گرداندند، جایزه خود را دریافت می‌کردند.

بیشترین زمان استفاده شده توسط محققان در این پژوهش پنج دقیقه و کیفیت جوایز در هر مبادله متفاوت بود. کلاغ‌ها در دوران انتظار خود، رفتار متفاوتی نسبت به برخی دیگر از پرندگان داشتند. آنها غذا را رها یا آن را در جایی پنهان کرده و یا حتی آن را امتحان می‌کردند.

این پژوهش که در مجله بیولوژی لترز منتشر شده، نشان دهنده قابلیت انتظار کلاغ‌ها پیش از تصمیم‌گیری است که نشان می‌دهد این رفتار تنها به انسان‌ها و میمون‌ها محدود نیست.

این در حالی بود که محققان انتظار صبر چند ثانیه‌ای را از این پرندگان داشتند.

رفتارهای مخرب مانند مخفی کردن غذا و امتحان کردن آن، کلاغ‌ها را قادر کرد تا مدت بیشتری را در انتظار سپری کنند. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب- بهنوش خرم‌روز: مدت‌ها است در ذهن بشر این سوال وجود دارد که آیا در سیارات دیگر جهان هستی، حیات وجود دارد یا نه. این ایده که ممکن است گونه‌هایی از حیات در پهنه گیتی وجود داشته باشند که با آن‌چه ما به عنوان حیات روی زمین خودمان می‌شناسیم، تفاوت‌های اساسی داشته باشد هم، فکر جدیدی نیست. مثلا آیا ممکن است نوعی از حیات وجود داشته باشد که از فلز به وجود آمده باشد؟ در انگلستان دانشمندی زندگی می‌کند که مدعی است می‌تواند ثابت کند این امر ممکن است.

به گزارش نیوساینتیست، لی کرونین، از دانشگاه گلاسکوی انگستان، ‌از مولکول‌های بزرگ حاوی فلز، ‌حباب‌های سلول‌‌مانندی تولید کرده که به آن‌ها ویژگی‌های شبه‌حیاتی هم داده است. حالا وی امیدوار است بتواند آن‌ها را وادار به تولیدمثل کند، ‌آن هم بدون هیچ نشانی از حیات زمینی.

واحدهایی که وی تولید کرده،‌ پلی‌اکسومتالیت نامیده می‌شوند و از طیفی از اتم‌های فلزی (که آخرین آن‌ها تنگستن است)،‌ اکسیژن و فسفر شکل گرفته‌اند. وی با ترکیب آن‌ها موفق شده کره‌های سلول‌مانندی خلق کند که در واقع خودشان،‌ سر هم می‌شوند.

کرونین و گروهش در ابتدا با ایجاد نمک‌هایی از یون‌های بزرگ باردار منفی اکسید فلزات همراه با یون‌های کوچک باردار مثبت موادی مانند هیدروژن و یا سدیم، کار خود را آغاز کردند. سپس این محلول نمکی وارد محلول نمکی دیگری می‌شد که خود از ترکیب یون‌های آلی بزرگ و باردار مثبت با یون‌های کوچک و باردار منفی درست شده بود.

در نتیجه ترکیب این دو محلول، اجزا با هم مبادله می‌شدند و اکسید فلز بزرگ با یون‌های زیستی بزرگ جفت می‌شد. نمک جدید در آب حل نمی‌شد. در واقع آب تنها اطراف محلول تزریق‌شده را مانند یک صدف می‌گرفت.

کرونین حباب‌های حاصل را سلول‌های شیمیایی غیر آلی نامید و با دستکاری اکسید فلز درون آن‌ها،‌ ویژگی‌های آن‌ها را تغییر داد. به عنوان مثال،‌ اکسیدی که حفره داشته باشد،‌ یک غشای متخلخل درست می کند که به مواد مختلف بسته به اندازه آن‌ها،‌ اجازه ورود به سلول یا خروج از آن را خواهد داد، درست مانند غشای سلول‌های خودمان. با این ویژگی، طیف واکنش‌های شیمیایی که ممکن است در سلول اتفاق بیافتد،‌ قابل کنترل است: یک ویژگی ‌مهم برای تخصصی‌سازی سلول‌ها.

در این تصاویر می‌توانید توالی زمانی تشکیل سلول ساخته‌شده از اکسیژن و فلز که خود حاوی حباب دیگری از اکسیژن- فلز است را ببینید که در واقع ساختار درونی سلول‌های زیستی را تقلید می‌کند.

سپس درون این حباب‌ها،‌ حباب‌های دیگری پدید آوردند. آن‌ها تا به حال موفق شده‌اند با استفاده از رنگ‌های حساس به نور، سلول‌های شیمیایی غیر آلی (یا به اختصار آی.شلز iCHELLs) بسازند که ابزار لازم برای فتوسنتز را دارد. به گفته کرونین، یافته‌های اولیه حاکی از آن است که آن‌ها می‌توانند غشایی بسازند که آب را به یون‌های هیدروژن، الکترون‌ها و اکسیژن تجزیه کند، گام دیگری که برای فتوسنتز ضروری است.

وی می‌گوید: «ما همچنین می‌توانیم با پمپ پروتون از بین غشا، شرایطی به وجود بیاوریم که به گرفتن انرژی از نور کمک می‌کند». اگر کرونین واقعا بتواند همه این گام‌ها را با موفقیت پیش ببرد، ‌سلولی ساخته که مشابه گیاهان عمل می‌کند و خودش می‌تواند انرژی مورد نیازش را از نور بگیرد.

البته تازه اول راه است. سلول‌های کرونین تا زمانی که چیزی شبیه به دی.ان.ای برای تولید مثل و تقسیم خود نداشته باشند،‌ قطعا گونه‌ای از حیات به شمار نمی‌آیند. منوئل پارکر از دانشگاه ولنسیای اسپانیا می‌گوید: «البته به طور نظری این کار ممکن است. اما من حتی نمی‌توانم تصور کنم که آن‌ها از چه سیستمی می‌خواهند استفاده کنند.»

خود کرونین هم هنوز مطمئن نیست، اما او سال گذشته توانست نشان دهد که پلی‌اکسومتالیت‌هایش می‌توانند از یک‌دیگر به عنوان قالب برای تکرار خود استفاده کنند.

در حال حاضر، کرونین در حال تولید انبوهی از این حباب‌ها و نگهداری آن‌ها در لوله‌های حاوی مواد شیمیایی متفاوت با سطوح متنوعی از اسیدیته (PH) است. وی امیدوار است بدین ترتیب، حباب‌هایی را به دست بیاورد که بتوانند زنده بمانند. در واقع آزمون مهم نهایی این است که این سلول‌ها بتوانند خود را با تغییرات محیط خود سازگار کنند تا نابود نشوند. کرونین مدعی است در آزمایش‌های آخر خود به نتایج خوبی در این زمینه رسیده اما قصد ندارد جزییات آن را فاش نماید.

اگر حق با کرونین باشد،‌ طیف گونه‌های حیاتی که می‌توانند بیرون از زمین وجود داشته باشند،‌ بسیار بسیار گسترده خواهد بود. خود کرونین می‌گوید: «احتمال بسیار بالایی وجود دارد که گونه‌های حیات خارج از زمین بر خلاف ما،‌ ازکربن ساخته نشده باشند.» شاید کرونین به نتیجه برسد،‌ اما مهم‌تر از آن، این است که کرونین مسیری تازه را بنیان نهاده است. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: اين دوقلو سودانی كه از سر به هم چسبيده بودند، در بيمارستانی در لندن از هم جدا شدند.

در اين اتفاق نادر، اين دو دختر 11 ماهه كه جمجمه‌ مشترک داشتند، از هم جدا شدند.

به گفته پزشكان بافت مغزی اين دوقلو مجزا از هم بوده است و تنها چند شريان وعصب مشترک داشتند.

اين دو قلو كه مدت 4 ماه تحت مراقبت‌های پزشكی بودند، پس از اين عمل در شرايط خوبی به‌سر می‌برند




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

روزنامه نیویورك تایمز آمریكا در گزارشی با اشاره به فعالیت یك هكر جوان ایرانی نوشت كه ای میلی از این هكر دریافت كرده و در آن این هكر ایرانی انگیزه ها و دلایل خود را برای هك كردن سایت های غربی و سرقت گواهی های امنیتی 531 سایت مشهور ارتباطی و امنیتی ، اعلام كرده است.

به گزارش سایت تکناز به نقل از عصر ایران : نیویورك تایمزمی نویسد : این هكر ایرانی كه در ای میلش خود را " هومودو هكر " معرفی كرده در پیغام خود نوشته است كه دولت ایران حق دارد فعالیت های سایت هایی چون گوگل ، اسكایپ ، یاهو و... را كنترل و رصد كند.

به نوشته این روزنامه هكر ایرانی در پیغام خود نوشته است :" من همه اطلاعات رمز گذاری شده در اینترنت را باز می كنم و به دولتم این قدرت را می دهم تا همه آنها را كنترل كند."

نیویورك تایمز می نویسد كه این هكر ایرانی مدعی است كه 21 سال دارد و مشغول تحصیل در رشته نرم افزار كامپیوتر است .

این روزنامه آمریكایی در ادامه به نقل از این هكر ایرانی می نویسد كه او حامی حكومت ایران است و از دشمنان ایران بیزار است و به همین سبب فعالیت های خود را برای تحت كنترل درآوردن فعالیت های اینترنتی دشمنان ایران متمركز كرده است.

نیویورك تایمز در ادامه با خطرناك خواندن اقدامات این هكر ایرانی وی را مسئول اصلی سرقت گواهی های 531 سایت مهم از جمله گوگل در اوایل ژوئن سال جاری میلادی دانسته است .

این روزنامه آمریكایی می نویسد كه بر اساس تحقیقات انجام شده احتمالا این هومودوهكر از كامپیوتری در روسیه سایت ها را هك كرده است و این احتمال وجود دارد كه وی در روسیه باشد یا اینكه در مكانی خارج از روسیه به صورت كنترل از راه دور از كامپیوتری در داخل روسیه استفاده كرده است ، اما بنا بر این گزارش برخی نیز اعتقاد دارند كه وی اساسا نمی تواند یك مهندس كامپیوتر جوان ایرانی باشد. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: حباب‌های سلولی شکل با قابلیت رشد و خودهمانندسازی برای اولین بار ساخته‌ شدند که این موفقیت می‌تواند به حل بزرگترین معمای تکامل یعنی چگونگی تکثیر سلول‌های اولیه کمک کند.

تاداشی سوگاوارا‌، از دانشگاه توکیو و تیم همراهش موفق شده‌اند این حباب‌های غول‌پیکر سلول‌مانند موسوم به وزیکول را بسازند که قادر به رشد و تقسیم به دو نمونه از خود با استفاده از دی‌ان‌ای هستند.

پیش از این محققان توانسته‌ بودند حباب‌های سلولی بسازند؛ اما ساخت سلولی با توانایی انتقال اطلاعات در خود و استفاده از آن برای تکثیر مانند یک سلول طبیعی و دی‌ان‌ای آن بسیار مشکل بود.

این دانشمندان، حباب‌های خود را از مولکول‌های چربی در محلول ساختند که به یکدیگر چسبیده و وزیکول پرآب می‌سازند.

آنها همچنین تکه‌های کوتاه دی‌ان‌ای را به همراه اجزای شیمیایی سازنده نسخه‌های دی‌ان‌ای در فرآیندی موسوم به واکنش زنجیره‌ای پلیمراز(PCR) به آنها اضافه کردند.

در این مکانیزم هر تکه دی‌ان‌ای، باردار شده و مولکولهای بار مخالف را به خود جذب می‌کند که در اطراف دی‌ان‌ای یک وزیکول را شکل می‌دهند.

این تیم سپس از مکانیزم نسخه‌برداری PCR استفاده کرده و به تولید نسخه‌های بیشتر از دی‌ان‌ای در داخل وزیکول پرداختند که به دیواره‌ها می‌چسبند.

در مرحله بعدی مولکول‌های چربی اضافه شد که به وزیکول که دی‌ان‌ای‌ها در غشای آن تعبیه شدند، چسبیدند. مولکول‌های چربی اضافی اطراف دی‌ان‌ای جدید را احاطه کرده و یک وزیکول دختر را که از مادر جدا شده بود، شکل دادند.

نتیجه این کار، شکل‌گیری یک نسخه همانند با سلول مادر با دی‌ان‌ای محتوی آنها بود.

سوگاوارا، شباهت‌های زیادی بین سلول خود و یک سلول طبیعی اولیه مانند باکتری ای‌کولای قائل می‌شود. از جمله این که سلول وی عاری از پروتئین بوده، اما مولکول‌های ریز استفاده شده برای ساخت آنها به نظر دقیقا مانند پروتئین موجود در یک سلول کار می‌کنند. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 127114
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1